Instruktører Arendal Sommersymfoni 2024.

Adam Grüchot har vært fiolinpedagog og leder for fagområde stryk ved Institutt for Klassisk Musikk og Musikkpedagogikk ved Universitetet i Agder i en årrekke. Han er 1. konsertmester i Kristiansand Symfoniorkester, og inviteres jevnlig som leder og konsertmester også for andre skandinaviske orkestre – fra seneste tid Stavanger Symfoniorkester, Jönköping Sinfonietta og Trondheimssolistene. Grüchot holder jevnlige mesterklasser i Norge og utlandet - og har i en årrekke vært tilknyttet «Orkester Norden» som instruktør for strykere og fiolinister. Selv begynte han å spille fiolin som 7-åring i Bydgoszcz. Han er utdannet i Polen der han har studert med prof. Pawel Radzinski og senere ble sterkt inspirert av Viktor Pikaizen og Piotr Janowski. Som solist og kammermusiker har Grüchot gjestet de fleste europeiske land, USA, Asia og Sør-Amerika. Han spiller på en 1828 G.F. Pressenda “Bellarosa” fiolin – tildelt av Stiftelsen Sparebanken Sør instrumentfond.

Christian Stene er førsteamanuensis i klarinett og Ph.d.-stipendiat i kunstnerisk utviklingsarbeid ved Griegakademiet – Institutt for musikk ved Universitetet i Bergen. Han er også norgesrepresentant for ICA (International Clarinet Association) og Buffet Crampon- og Vandorenartist. Christian var soloklarinettist i Bergen Filharmoniske Orkester fra 2010 til 2022 og i Den Norske Operas Orkester fra 2007 til 2010. I tillegg til å undervise klarinettklassen ved Griegakademiet, gir Christian jevnlige mesterklasser i Norge, samt i Sverige, Danmark, Finland, Island, Belgia, Nederland, Singapore, Malaysia, Kina, Australia og USA. Christian opptrer jevnlig som gjeste-soloklarinettist i ulike skandinaviske, europeiske, asiatiske og australske orkestre, bl.a. Philharmonia Orchestra, London Philharmonic Orchestra og Sydney Symphony Orchestra.

Elżbieta Frajczyk studerte på musikkhøgskoler i Krakow og Katowice. I løpet av studiet deltok hun i mange internasjonale mesterclasser og musikkfestivaler, bl.a. flere deltagelser i Łańcut, den Internationale Junge Orchesterakademie i Bayreuth, Trenta Valley og Idyllwild Arts Summerprogram - California.
Før hun flyttet til Norge, var hun ansatt i Cappella Cracoviensis, et kammerorkester i Krakow, og vikarierte mye i det Polske Nasjonalradiosymfoniorkesteret i Katowice. I Norge jobber hun som frilansmusiker. Hun spiller mest i Oslo Filharmonien, Kringskastingsorkesteret, Den Norske Opera og Ballett , Ensemble Allegria og andre ulike ensembler. Er veldig glad i å spille kammermusikk.
I tillegg til spillejobb underviser hun i Oslo Kulturskole, Bærum Kulturskole og Majorstuen skole.
Fra 2011 har hun vært tilknyttet instrumentallærernettverk til Nordstrand Ungdomssymfoniorkester og Nordstrand Skoleorkester. Hun jobber som instrumentallærer og gruppeinstruktør ved orkesterseminarer hvor hun både har fiolin og bratsjgrupper. I tillegg bidrar hun som dirigent og støttespiller ved konserter.
På fritiden går hun mye på tur, er glad i å lese bøker, ser på gode filmer, lage mat og bake.

Liv Opdal er solocellist i Stavanger Symfoniorkester og professor i cello ved Universitetet i Stavanger på Institutt for musikk og dans. Hun er en aktiv kammermusiker og har i flere år vært festivalmusiker ved Stavanger Internasjonale Kammermusikkfestival. Sammen med Oslo Filharmoniske Orkester og Aage Kvalbein har Liv blitt tildelt Norsk Grammy-pris i kategorien samtidsmusikk, for Lasse Thoresens «Illuminations». Liv Opdal har spilt en rekke solokonserter både i inn- og utland. Ved siden av å undervise i cello ved Universitetet i Stavanger gjennomfører hun jevnlig seminarer ved andre institusjoner og sommerkurs.

Erik Zeppezauer ble født i 1964 i Uppsala. Han studerte ved Ingesund Musikkhøgskole i Arvika, Sverige med Bjørn F Holmvik og Karel Netolica, senere hos Duncan McTier i London .
Karrieren startet i Oslo Filharmoniske Orkester – hvor han i 1987, i en alder av 22, ble ansatt som Co-Principal bassist. Han solodebuterte i 1990 støttet av «Concerts Norway». I 1992 flyttet Zeppezauer til København hvor han jobbet som solobassist i Danmarks Radios Symfoniorkester. Videre hadde han stilling som solobassist i City of Birmingham Symphony Orchestra (under Simon Rattle) før han ble medlem av Munich Philharmonic i 1995 – under ledelse av Sergiu Celibidache. Siden oktober 2010 har Erik Zeppezauer vært solobassist i Kristiansand Symfoniorkester. Han underviser også ved Universitetet i Agder på Musikkinstituttet, både som lærer i kontrabass og som lærer i kammermusikk. Mellom 1992 og 2002 underviste han ved Musikhögskolan i Malmö, Sverige.
Som kammermusiker og solist har han vært svært aktiv gjennom hele karrieren. Hans soloopptredener med Kristiansand Symfoniorkester inkluderer Nino Rotas Divertimento Concertante for kontrabass og orkester i 2012 og Dittersdorf Concerto nummer 2 i Ess-dur i juni 2020. Zeppezauer er spesialist på det tidlige repertoaret fra det attende århundre. Den venetianske bassen hans fra 1750 er rigget til et femstrengers instrument som han spiller på med original wiener-stemming.

Vidar Løvbrøtte kommer fra Brandbu på Hadeland. Han studerte ved Griegakademiet i Bergen med Nils Eivind Nikolaisen og Torbjörn Kvist som hovedinstrumentlærere. Løvbrøtte fikk jobb i Forsvarets musikkorps Sørlandet i 1997. Siden 2003 har han vært ansatt som tubaist i Kristiansand Symfoniorkester. Vidar har vært engasjert av alle de norske profesjonelle korpsene samt Bergen Filharmoniske Orkester, Stavanger Symfoniorkester og Island Symfoniorkester. Han underviser ved Universitetet i Agder og på musikklinjen ved Vågsbygd videregående skole og Dahlske videregående skole Løvbrøtte er engasjert i det frivillige musikkliv, og har jobbet som dirigent for Høvåg Brass, Agder Brass og Ynglingeforeningens Musikkorps. Han har i flere år vært jurymedlem i konkurransen Ung klassisk. Vidar er Cimbasso Artist for instrumentmerket Lätzsch Custom Brass. 

Kjell Tore Innervik er førsteamanuensis ved Norges musikkhøgskole og underviser ved Osloskolens talenttilbud «Musikk på Majorstuen skole» som ansatt ved Barratt Due musikkinstitutt. Kjell Tore er brenner for slagverkundervisning, og har vært lærer ved Norges musikkhøgskole siden 2008 parallelt med kunstnerisk forskning og arbeid som utøvende musiker. Han har lang erfaring som lærer for nybegynnere, talentelever og studenter på Bachelor- og Masterutdanning. Musikerkarrieren er både inennfor klassisk slagverk og samtidsmusikk for slagverk og han er medforfatter på en rekke publikasjoner. I en periode var Kjell Tore prorektor ved Norges musikkhøgskole. https://www.innervik.no/